2011-03-28 @ 22:23:40
Nu är det så att ridklubben som ligger mig mycket nära hjärtat ska lägga ner sin ridskoleverksamhet, och det betyder att hästarna är till salu.

Så låt mig kort sammanfatta dessa underbara varelser!



ASPEKT, "Petki". 7 år
Underbar på alla sätt o vis. Han älskar att hoppa och är duktig på det, men han är även super härlig att rida i dressyr (vilket jag bara gjort på honom). Han är känslig i mun o för sits och vill verkligen sammarbeta.

Han är väldigt lugn också. Jag minns ex. min kompis tappade balansen när hon skulle stiga upp så hon föll bakåt igen o fastnade med foten i stigbygeln så benet hängde. Men Petki stod bara lugnt o väntade att hon skulle få bort foten o sen var det bara för henne att stiga upp igen. :)

Jag tycker massvis om Petki så jag hoppas han kommer till en som vill ha en vän för livet o kan utveckla honom vidare i dressyr. Kan tänka mig han skulle passa utmärkt till fälttävlan när han e bra på mycke.




VENTTERIINA, "Riina". 15 år

Ja alltså snällare häst har jag aldrig träffat. Lugn som en filbunke, gör precis allt man säger, stora som små kan rida henne, lyfter galopp vid bara tanken av det. Hon varken bockar, biter eller har något fuffens på gång.

Hon är en perfekt första häst, "tant-häst", familjehäst o handikapshäst.

Jag har bara ridit henne en gång, i mitt tycke föll hon inte för jag tycker inte om för snälla hästar som gör allt man ber om, haha :)  Men förstår verkligen varför alla barn tycker om henne fast hon är väldig stor.

Finns inget ont man kan säga om Riina, säker i alla lägen!




RUUBIK II, "Trolli", 13 år
En riktig super kille. Han kom från tävlingsbanan till Vörk och tycker om att hoppa. Red honom väldigt mycke förra året och då var han min stora favorit. Han har underbara gångarter och gör det man kräver, men inget mer ;).

Han var ju aningen liten till mig som är så lång, men jag skulle ändå säga han skulle passa till en tjej/kille som vill kunna hoppa, rida dressyr, rida ut och har andra familjemedlemmar som ockå vill kunna rida nu som då. För både kunniga ryttare faller för honom och nybörjare.

Här är en liten video från då jag rider Trolli.

 


AMIRE, "Ami", 8 år

Ami kallas damen jag favoriserar för tillfället. Hon är en super härlig tjej som är ett väldigt typiskt sto, men ett snällt sådant! Hon om någon vill verkligen sammarbeta med sin ryttare. Hon vill lära sig o lär sig ännu.

Hon är härlig att rida och har lärt mig det härliga med halvblod och "riktiga" hästar, så jag har kommit ur ponnyperioden.

Jag skulle faktiskt själv köpa Ami om jag hade pengar o tid med en egen häst. Hon är nämligen en sådan härlig dressyrhäst som det är roligt att sammarbeta med. Hon är dessutom ingen "hätäbyx" som stressar iväg, utan jobbar i den takt man ber henne om. Hon gör inte heller mer än man begär, men som sagt så vill hon så gärna sammarbeta.

Ami skulle jag säga den som vill ha en dressyr häst att fortsätta utveckla o satsa på sina första tävlingar har en bra häst här! Ami kan nog hoppa, men inte med den vackraste tekniken. ;)


Här är en liten video från då jag rider Ami

 

Om ni är intresserade av någon av dessa underbara hästar kan ni kontakta mig här i kommentarerna eller på e-mail. [email protected]

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0