2011-02-22 @ 18:47:58
Har legat i sängen nu i kanske lite öve en timme och kollat på hundraser. Det är inte aktuellt just nu, men förhoppningsvis inom 2 år. Jag är så otroligt hundsjuk!!

Först var jag säker, en Rottweiler skulle jag ha.
Men ju mer jag har tänkt så ska jag nog ha en "lättare" ras som första egna. Jag var med och hjälpte till att uppfostra älskade Ronja och såg hur mycket tid det tog att få henne bra (men hon hade inte bästa lynne då igen iof). Sen började jag tänka på Labrador retriver, Boxer och idag på Bullmastiff. Har surfat runt och kollat videon på Bullmastiff och jag o T har båda tyckt de är så fina o goa. De är familjehundar och har bra tålamod med barn. En bjäss på 30-60 kg och såå fin!!




Kommentarer
Postat av: Victor

Köp en hamster istället!

2011-02-22 @ 19:28:30
Postat av: Annu

NEJ, de är ju agressiva, det var Hamlt i alla fall, han bet ju en jäkla hårt o gick inte att uppfostra. Han levde dessutom så kort, o din fick ju en knäckebrödsbit i halsen, hund känns lättare! ;D

2011-02-22 @ 19:43:00
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: sofia r

Vi hadd en boxer. Skitbra hund me HUUUUR myki personlighet som helst och annars också typ världens bästa familjehundar.. Men den rasen har väldigt myki sjukdomar å kan drabbas som väldigt unga också.



Så fast dom e jätte underbara så rekommenderar ja int boxer. De tar jätteont att se på då ens hund int alls mår bra.

2011-02-23 @ 00:16:21
Postat av: Annu

Ja det finns inget värre! Det är ju inte aktuellt idag att skaffa hund, men vill läsa på så mycket man kan o höra vad andra har att säga så man ar mer kött på benen och gör ett klokt val sedan! :)

2011-02-23 @ 09:36:12
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: Vickan

va ja ha hört så kräver en bullmastiff ganska så myki träning oxå o sen kan di va rätt så farliga pga d otroliga vaktsinne di har ! :/ kikkes mamma had en, men di måsta ge spruta ti den ti slut, för den va så farli mot alla (utom familjen, som den va van me o som den skydda). :/

2011-02-23 @ 14:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0