2011-04-11 @ 18:57:08
Kom precis innanför dörren. Var o red Ramell i detta fina väder! Märktes jag inte suttit upp på ryggen på över 1 vecka för han testade mig grymt i början. Övade tempoväxlingar eftersom han var rätt så seg i början, så till sist blev han riktigt framåt o fin, men det tog en stund ;) Han började till sist på lånidorna länga på stegen riktigt fint, ni vet sådär så det är nästan svårt att lätta för man "flyger" fram när de riktrigt sträcker ut, härlig känsla!

Men det roligaste med dagen var att jag galopperade första gången på honom,
oj vad roligt han tyckte det var, o vilken UNDERBAR galopp! Han sökte sig riktigt rund o fin också, i form nej, men blev rund i nacke o hals i slutet när vi galopperade. Vi fick beröm av de som stod och såg på, så det kändes såklart roligt att höra man fått Ramell att gå fint, fast han är alltid fin! I morgon får jag presentera honom för Ansu, ska bli roligt o höra vad hon tycker om lilla puckot <3

Nu ska jag ut o gå med pappa o hundarna, gissar jag kommer att sova bra inatt ;)



Det här är en snodd bild av Hanna då hon rider fina Ramell. Det där är traven jag pratade om som vi fick fram idag! UNDERBAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0