2010-09-12 @ 21:50:05
Vet inte hur många gånger man är missnöjd, avundsjuk, svartsjuk osv. i livet. Alla är vi det, hör väl till, men nu när jag ligger här i sängen i mina nalle-satin-pyjamas o tittar på då Thomas packar det sista inför sin färd tillbaka till skolan i morgon, så tänker jag på hur jäkla lyckligt lottad jag är.

Jag gnäller om att jag är sjuk helatiden och inte kommer i kläder jag kom in i för 6-12 månader sedan, men är det så stor big deal? Jag har en familj som alltid ställer upp för mig, jag har idag varit tillsammans med en människa jag älskar otroligt mycke, jag har underbara vänner och lärt känna super fina människor i skolan, jag har en helt super knäpp o härlig katt... Ja, listan kan fortsätta hur långt som helst.

Min point är bara den att vi måste börja uppskatta det vi har iställer för att lägga ner energi på att vara irriterade över det vi inte har. Livet tar inte slut i morgon, är det meningen vi ska få det vi inte har får vi det senare någon gång i livet.

Jaa, jag vet jag tänker för mycket, men denna gång var det faktiskt vettiga tankar tycker jag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0