2010-10-06 @ 16:20:57
Provade på att köpa kattmjöl till Leo. Han är så jäkla "krantto" när det kommer till mat, han äter inte allt. Så jag är rädd han inte ska få i sig allt han behöver så tänkte jag provar på att ge honom lite mjök då. Han drack nog ganska mycket men det lämnade nog lite, så får se om han dricker upp allt sen, annars blir det bortkastad mjök ;)



Vet någon kattmänniska om det är bra eller inte? Har ni annars några bra märken eller "maträtter" som era katter gillar? Leo älskar älgkött, men de kan jag ju inte mata i honom hela tiden. :P


Kommentarer
Postat av: Thessi

Vänjer do an me gourme mat så får it do an ti jet na annat sidan helldär. Vanlit billigt torrfoder och matrester från husmanskost + vatten. Trust me! :) Ha pröva me 1 katt ti jev an wiskas portionspåsar. An vägra ti jet na annat en he sidan. Å he vart dyrt... Dehär aadär 10 kattona vi ha hadd ha klara se finfint på den billigare maten... :)

2010-10-06 @ 16:57:41
Postat av: sofia

Hej! har skött om fem kattungar de senaste veckorna och dom älskade den mjölken du har köpt eftersom dom inte åt så mycket då de bara var typ fyra veckor när jag började sköta dem. Men ett märke vår egna katt älskar är Bilanx för kattungar :) det kan du ju alltid pröva på det borde typ finnas i alla matbutiker:)

2010-10-06 @ 17:01:29
URL: http://fiiamaria.papper.fi
Postat av: Annu

Thessi - jag ger nog sådant också, men lämnar inte särskilt mycke när jag gör i små portioner när jag bara är 1. :)

2010-10-06 @ 21:17:02
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: joa

kattmjölk e bra... min katt ha blivi lite rund av e meeen...

innekatter e krantto så ere bara, å då ere så att man hamnar ti köp den maten di gillar :)

2010-10-06 @ 21:43:03
Postat av: Annu

Jo, och gällande Leo så bryr jag mig inte så mycket, såklart jag inte har pengar som växer på träd, men om han äter burkmat så köper jag det. :) Han e ju min bebis!



Ska försöka få honom att dricka den där mjölken nu då :) han har inte druckit upp den ännu. Hur länge Joa kan man ha den framme tror du? Surnar den?

2010-10-06 @ 21:49:59
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: Satu

Våra katter dricker kattmjölk o älskar den :) dom två dricker typ 1 burk per dag lr per 1 1/2 dag:) altså tisammans :)

2010-10-06 @ 22:14:23
URL: http://satu.blogg.se/
Postat av: joa

min lilla bonanza dricker no den hu som helst, men du ska test ifall leo gillar den då den e varm lr kall, gillar an den varm så måst man ju bara ta ur dn ur kylskåpe en stund innan man serverar. mjölken surnar int nå snabbt men om int den ha blivi uppdrucken på 6-8 h så sku ja spill bort, mjölken bildar hinna snabbt men d betyder int att den blir sur :) klart man lite ska skämm bort di lite, ja behandlar alla mina djur som bebisar :)

2010-10-07 @ 19:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0