2010-10-20 @ 18:32:13
Jag älskar att få säga (skriva) detta högt (stort), JAG KÄNNER MIG FRISKAST VAD JAG GJORT PÅ LÄNGE!! Hostan har blivit betydligt bättre, hostar efter ansträngning och mest på morgonen, annars inget!

Det gick annars super bra när jag red Eila idag, det var så roligt. Först var hon nog grinig och prövade mig om hon faktiskt måsta arbeta, men efter 4 stoppar så slutade hon och de va inte lika långa idag som igår. Jag jobbade mera i korttrav och övade mig själv att få långa fina dressyrben i korttraven och jag tror jag lyckades mycket bra, för Eila blev så mjuk o fin. Hon lyssnade ovanligt bra på när jag ville sakta av traven och sedan öka, och hon behöll formen många av gångerna när vi ökade och saktade i, så det är framsteg! Ni anar inte vad jag njuter av att få jobba med den envisa rackaren! Nu ska vi bara jobba med att få henne lika lyhörd vare gång, bakbenen mera under sig och högre form. Men man börjar alltid någonstans, och vi har en början!! :D

Nu ska jag o fixa maletkött, först ska jag bara föna håret. :)




Världens finaste, envisaste, knäppaste, goaste häst på jorden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0