2010-06-10 @ 20:54:53
Det känns som igår när vi hämtade dig från Nystad. Nästan lika liten som pappas sko var du då. Gnydde gjorde du nästan hela hemvägen, och det gjorde jag också när jag inte fick hålla dig i famnen.

Jag minns första natten som jag och mamma sov i köket med dig, men efter att du bajsat framför mammas madrass, bitit mig i fötterna och kissat på min madrass fick jag inte sova i köket med dig längre, då var det bäst att endast mamma sov så du skulle få lugn och ro.

Jag minns första hunduttställningen vi var på till Jakobstad. Du vann din ras, och fick dessutom "Bäst i ras" pris. Följande hundutställningen ansåg domarna du inte liknade en Rottweiler, och att du var för lugn? Haha, lugn kan vi väl inte säga du varit, för nog har vi allt fått kämpa med att uppfostra dig. Jag minns hur jäkla envis du var, och hur du ville vara boss i familjen, men vart efter åren gick fann du din rätta plats i familjen och efter hormonella besvär så vi tvigats operera bort livmodern på dig blev du som en annan hund.

Du räddade oss från inbrott genom att skälla och skrämma bort tjuvarna en mörk höstnatt i Oktober. Du har gjort att jag aldrig kännt mig otrygg i din närhet, trots att jag varit och är hemskt mörkrädd. Du har verkligen varit alla våran guardian angel.

Men det starka bandet vi fick, var nog när jag gick genom den svåraste perioden i mitt liv hittills. Du fanns alltid vid min sida och slickade mig på handen, lade huvudet i min famn när jag var ledsen, och låg i rummet om nätterna och kvällarna när jag som mest behövde din närvaro.

Du har varit mer än en hund, du har varit en mycket kär familjemedlem. Vi har alla skrattat åt dina dummheter, "ojjat" oss över hur söt du vart när du lagt huvudet på sne. Vi har fått så otroligt många fina minnen med dig, och självklart skulle vi vilja ha fler med dig. Men cancern tog över och det kan vi inget åt. Vi ser tillbaka på åren med stora leenden på våra läppar och är tacksamma för att du kom till vår familj, och att just du fanns kvar i kullen vi tittade på. Vi kommer aldrig glömma dig.

Du finns för alltid i våra hjärtan <3


// Din lillmatte Anna-Karin

























TACK RONJA!!


Kommentarer
Postat av: wilhelmiina

Sköt om dej Annu!<3

2010-06-10 @ 22:33:03
URL: http://wiltsuu.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0