2010-07-06 @ 12:52:07

Ser ni, ser ni mitt namn? Nej jag vet inte om detta är en linje som kommer att passa mig, jag har faktiskt ingen jäkla aning, men marknadsföringen lockar mig något enormt!

Funderade ju på allvar här för ett tag sedan ta ett mellanår, men nu när jag fått platsen känns det mera som att jag ska ta den eftersom vi var så många som sökte i år och jag fick en av platserna. Hela grejen med att jag var trött på att studera har nog mer att göra med att jag inte hade så mycket medgångar det sista 1,5 åren i gymnasiet. Jag var sjuk, min klasskompis dog på samma studieresa jag var med på och ingen kunde göra något för att rädda henne när hon fick sin allergiska reaktion, jag hamnade själv in på sjukhus i några dagar och var svag i 4 månader efter det, och det att jag var sjuk orsakade strulmed kurser och jag visste inte om jag skulle bli student 2010 eller inte,  sen att jag blev typ döv i samband med studentskrivningarnas hörförståelse i engelska och finska gjorde inte saken bättre, osv.. Jag  hade en enorm otur när det gällde att ge gärnet. Sedan var hastigheten och färväntningarna för höga för att jag skulle palla pressen.

Men nu är det en ny skola, nya lärare, nya klasskamrater och nya möjligheter som är framför mig... Och som mitt motto lyder Det blir vad man gör det till!


Jag ska annars i morgon och kika på lägenheten igen, men denna gång kommer mina föräldrar med. Det ser ut som att jag kommer att flytta in i den 1.8. Så de ska bli så härligt! Måste bara börja räkna ihop vad jag kommer att få i studiestöd och bostadsbidrag, sen blir det att dra av vad hyra + annat kommer att kosta, så jag vet vad jag lämnar med i handen och måste leva på, sådet inte kommer som en chock alltså. ;D Bara att börja leva på makaroner nu, hehe.


Måste bara säga det en gång till.. JAG SLAPP IN!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0