2010-07-31 @ 17:56:35




Kommentarer
Postat av: Anonym

De e bara 1 som har att göra med någon annans ekonomi, och det är föräldrarna fram till att de har studerat klart. Annars berör ekonomin ingen annan!

2010-07-31 @ 18:48:38
Postat av: Catta

Bara föräldrarna kan ha ett finger med i spelet. Men dock om jag har en kompis som sitter och klagar på sin dåliga ekonomi efter att ha shoppat loss på nätet så kan jag säga ifrån... Som studerande eller allmänt levande på "existensminimum" så borde man fatta att man inte kan leva som när man jobbar.

2010-07-31 @ 18:55:56
Postat av: Sara

Man får tänka och tycka vad man vill, men pengar är alltid ett känsligt ämne. Jag tycker man får tycka och tänka vad man vill men ska vara försiktig över hur man kommenterar, själv tar jag lätt illa upp om någon kommenterar hur jag använder pengar. Om man väljer att sätta pengar på en ny klänning eller nya skor och lever knapert ett tag har man gjort sitt val.



Så länge man håller koll på pengarna är det ingen annans bekymmer, men om pengar far hit och dit får det kommenteras.



Håller med i första kommentaren alltså.. Jag blir rasande om någon av mina vänner kommenterar hur jag använder pengar, eftersom alla prioriterar olika saker.! =)

2010-08-01 @ 11:23:42
URL: http://saraa.blogg.se/
Postat av: Sara (igen)

kom fel bloggadress, den är saara.blogg.se

2010-08-01 @ 11:25:25
URL: http://saara.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag tycker att ekonomin är ens ensak så länge man håller den som det. T.ex. om jag inte berättar om den vill jag heller inte ha några kommentarer men om jag skulle berätta, fråga eller skriva ut det (tex på bloggen) så förväntar jag väl mig en kommentar och då får det vara av kommenterarens egna åsikt :)

2010-08-01 @ 22:00:14
Postat av: Anonym

jag håller delvis med Ida, men inte gällande punkten om man berättar om den. Alltså om man ständigt babblar om den och inte håller tillbaka med att köpa grejer så tycker jag man får skylla sig själv om människor reagerar. Men alla kommenterar ju sin ekonomi ex. att man har många räkningar och inte vet hur man ska få de betalda, eller att man inte har råd efter en resa osv. Men då har man ju prioriterat resan då och lever fattigt till nästa lön. Så håller lite med alla på det sättet. Jag tar inte illa upp av att någon kompis kommenterar min ekonomi heller!!

2010-08-02 @ 08:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0