2010-08-18 @ 22:10:57
Det finns inga milda ord för att beskriva hur lycklig jag är! I 1 år, lite på, har jag ridit min kompis Lenas häst Eila, och ALDRIG har hon bockat med mig, eller testat mig särskilt mycket. Därför har jag alltid tjatat på Lena att få rida Eila när hon verkar bråkig, men aldrig har hon bockat.

MEN idag när jag var och red med Lena så bockade Eila. Först red jag Riina (en häst som är sällskapshäst till Eila i sommar) men sen böt jag och Lena om eftersom Eila var lite energisk efter någon månad ledigt. Så jag hoppade upp och började kräva att hon rörde på fläsket. Hon var mjuk o fin och rolig att rida, så tänkte belöna henne med att rejsa lite i galopp (som jag trodde skulle vara uppskattat av prickikorven). Så vi galopperade några varv och hon busade lite, men bockade tyvärr inte. Så jag tog ner till skritt och skulle sen börja trava av henne. Men det gillade inte Eila det minsta. Hon studsade på stället hon istället som på videon nedman (men bör väl tilläggas att det här är när hon började lugna ner sig med bockandet och jag fick fan i mig at få fram henne. Före det här skrattade jag bara och ville ha mera bockningar ;) ). Bara att det här är i slutet, hon studsade mera förs ett bra tag och på stället, här hade jag börjat få henne gå framåt i alla fall!

JAG ÄLSKAR EILA!! <3


 


Måste ju bevisa att jag fick fram hästfan till sist! :D



Lena påväg till hagen



Riina och Eila



Eila älsklingen



Eila och Lena innan vi böt hästar 30 min senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0