2010-04-21 @ 16:15:15
Helt ärligt nu, önskar du att T kommer in till Tammerfors? Tror att jag sitter i samma stol som du om ett år.. Självklart vill man att de ska göra det som känns bäst för dem, absolut. men å andra sidan blir man ju typ "gräsänka" inne i veckorna (igen, hade min kille 1 år i milin för ett par år sen.. Det var tufft!)
Vad tycker du? :)

Jag är väldigt tudelad i frågan faktiskt. Jag vill verkligen han ska slippa in till Polis, för jag ser ju på honom hur mycket han vill det. Men samtidigt vill jag inte vara utan honom mesta delen av hösten 2010 och våren 2011.

Förr trodde jag i alla fall att jag inte skulle klara av ett långdistansförhållande, och det var verkligen något jag DÅ tänkte jag aldrig skulle utsätta mig för. Jag menar, man har ju aboslut ingen aning om vad den andra sysslar med där borta? Tänk om han studerar med någon riktigt het brud, och ...  ?? Men allt efter tiden har gått så har jag ändrat åsikt helt. Jag tänker göra allt jag kan för att få det att funka, för jag har aldrig känt såhär för någon annan. Båda har satt oss in att det kommer att funka om han flyttar dit för att studera, men det betyder inte att jag inte kommer att vara ledsen. Kommer garanterat ligga i lägenheten i höst och gråta floder, bara för att jag saknar honom så.. haha ;) Jag är nämligen en rätt stor lipsill när det kommer till känslor..

Jag vet det kommer att bli tuft, men om man verkligen älskar någon och vågar lita till 110% så kommer det gå rätt så lätt (det intalar jag mig själv iaf), sen kommer jag själv att börja i en ny skola och studera vidare till hösten (förhoppningsvis) så då kommer jag att ha fullt upp att anpassa mig till det kapitlet i mitt liv.

Så jag, jag vill han ska slippa in i skolan. Det är ju underbart att han har kommit fram till vad han vill bli. För man vill ju själv bli stöttad när man själv kommer på vad man vill med sitt liv!

Blev en lång essä, men hoppas du är nöjd med ditt svar.  :)



Kommentarer
Postat av: samma

Ok, jo, jag är nöjd med svaret, men jag hade nog önskat att du på slutet skulle ha skrivit att du innerst inne hatar både Tammerfors och polisutbildningen ;) nää, haha! jag är helt av samma åsikt!

2010-04-21 @ 18:25:37
Postat av: Anonym

vad skall du börja studera? :)

2010-04-21 @ 22:05:45
Postat av: Sara

Det går nog bara man vill :) :)

å jag förstår vad du menar. Jag hoppades på ett sätt att Philipp int sku få sitt jobb i Jyväskylä, men å andra sidan så visste jag ju att han ville det så jättemycket! Så på det sätte ville jag ju att han sku få det!



Även om det är jättetufft ibland att vara ensam och gräsänka, så vänjer man sig nog! Och bara man vill så går det :)



(en katt som sällskap är ingen dålig idé förresten!! har själv funderat på att skaffa husdjur! Då jag har haft pappas hund att skötas här så känns det 100ggr bättre. Man e int ensam!) :)

2010-04-21 @ 22:50:18
URL: http://saralene.blogg.se/
Postat av: stolt erfaren syster

Allt funkar!! Det är som Sara skrev, man vänjer sig.. Och är det bara veckovis är det nog inte såå hemskt..

Och det är ju bättre att man låter varandra fullfölja sina drömmar när man är ung. Jag menar, vem vill nu sitta som gamlingar sen i varsin gungstol och vara bittra och sura på varandra för saker man aldrig gjorde då man var ung... det tar nog mera energi det än ett temporärt distansförhållande...

Du är duktig som peppar och stöttar honom!! och en kissekatt är det bästa som finns i distansförhållanden :)

2010-04-22 @ 13:32:16
URL: http://mrsviking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0