2009-03-12 @ 16:24:56
Jag träffade en tjej jag inte sett sedan 2004 idag, hon kände inte först igen mig, inte för att jag kände igen henne heller måste jag medge, men när hon kände igen mig kom hon fram o hälsade. Efter att vi pratat en stund om hur vi har det och var vi studerar nu och sådant sade hon plötsligt "Men gud så du ha ändra! Jag menar det strålar ju om dig nu, o ser ut att må bra, annat var det när jag såg dig sist!". Jag blev förvånad att höra det sådär spontant, visst vet jag att jag blivit äldre och mognat, men jag hade nästan helt och hållet glömt hur dåligt jag mådde då jag såg henne senast. Jag hade inget självförtroende och visste varken ut eller in. Men tack vare en ny skola med underbara människor i den och runt  omkring mig kom jag på fötter igen. Jag insåg att värdesätta saker jag annars inte värdesatt, jag lärde mig att inte vara så blåögd, fick mera skinn på näsan trots många långa tunga fall påvägen. Jag började våga ta chanser, testa nya saker och följa mina mål och drömmar. Och tänk vilken tur att det blev som det blev egentligen, jo jag tror på ödet det gör jag, så jag tror det var mitt öde att det skulle gå på det där viset för att jag skulle få det så bra som jag har det nu! För tänk nu vad jag fått vara med om och har framför mig nu!!

Jag vet det, skulle någon som lärt känna mig idag se mig för 6 år sedan skulle de aldrig tro det är samma person, antar det är också det min vän syftade på. För jag lever verkligen nu, jag har en underbar familj som jag älskar och älskar mig, underbara vänner som finns där för mig i vårt och torrt, likaså finns jag där för dem. Jag gör det jag verkligen älskar och brinner för, jag vågar ta chanser även om de kan bära eller brista. Jag är inte rädd för utmaningar längre och är mycket mer optimistisk nu än jag var för några år sedan!

Jag tycker att fler borde få höra sådana här saker som jag fick idag, för det blev som, jaa-a jag vet inte vad, men jag behövde få höra det så jag verkligen förstår att jag inte är den där lilla svaga längre (inte för att jag någonsin varit liten hehe), nu går jag och är nöjd över den jag är, för jag är jag, och jag duger bra som den jag är!

Men det måste jag nog bara säga, jag skulle inte ha kommit på fötter så snabbt igen om det inte vore för Satu o Malin, o Edith som kom senare in i bilden och bibehöll allt jag byggt upp med hjälp av Satu o Malin! Ni har i allafall varit min klippa när jag hade det otroligt jobbigt. Det är jag evigt tacksam och hoppas jag någon gång kommer att helst kunna vara en bråkdel av det stöd ni gav till mig till er!


Puss på era silkeslena rumppor!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Underbart att få höra sånt! Och jaa, nog har du förändrats. Till det positiva, tycker jag, även fast jag inte känner dig särskilt bra.



Spontan kritik när den är som bäst ;)

2009-03-13 @ 16:33:58
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: malin, int samma som den som just skrev, utan "mallan"

de där sista stycket va rörande! vet du de bara rös i kroppen o ja va såååååå nära att gråta. ;)



höstadietiden is the shitt!! :)



2009-03-13 @ 17:14:38
URL: http://marwins.blogg.se/
Postat av: Eski

åh, va skoj att få höra sånt! :)

men hallå, var är nämns jag (; ? nånää, men alltså sjuan was the shit, fina tider det med :D

PUSS

2009-03-13 @ 20:43:33
URL: http://jebajeba.blogg.se/
Postat av: Annu

Malin - jo jag blev så otroligt glad, för man tänker så lite egentligen på hur man ändras o så, men jag är bara glad att jag ändrats till det bättre! :)



Mallan - Men det är ju sant, och är er evigt tacksamma! puss



Eski - Vist har du också varit en stor del, men för att inte behöva räkna upp alla som varit så goa människor skrev jag "med underbara människor i den och runt omkring mig" för att inte behöva glömma att räkna upp någon!



Saknar ännu i smyg våra geografi lektioner fniss puss

2009-03-14 @ 10:32:11
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: satu

Nåmen voi vännen va du e söt! o du har nog varit mycket mer än en bråkdel av stöd! tack själv <3

2009-03-14 @ 18:27:46
URL: http://satu.blogg.se/
Postat av: Annu

Det gläder mig min vän! <3

2009-03-15 @ 15:45:20
URL: http://theannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0