2009-06-26 @ 09:01:53
Jag kan inte säga jag gråter över hans död, men skrattar inte heller. Våra popkung, Michael Jackson avled i sitt hem i Holmby Hills i Los Angeles klockan 12.21 lokal tid (22.21 finsk tid) igår. En hjärtattack tog denna 50-årings liv, det jag tycker är det sorligaste med hans död är att hann inte ge sina sista konserter alla såg så fram emot, och så klart att hans barn nu är utan sin pappa!

När det kommer till vår familj kan jag inte säga det finns mycket musik som hela familjen kan lyssna på, men Michael Jackson har nog alltid varit en sådan artist. Tänk nu bara på alla hans låtar vi ungdomar idag ännu lyssnar på, ex. Beat it, Thriller, Bad, Man in the mirror, will you be there, duetten we are the world och många, måånga fler.

Men många kommer kanske ihåg honom idag från - Jackson Five - Solokarriären - Plastikkirurgin - Giftermålen - Barnen - Rättegången - Skulderna - Comebacken osv, för det har varit mycket skriverier om honom genom åren. Men när han var högst upp i sin karriär var 1982 när han släpte sitt altub Thriller, som också sålts i närmare 140 miljoner exemplar!










R.I.P Our beloved king of pop, Michael Jackson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0