2009-06-13 @ 00:07:11
Jag vaknade just och kunde inte somna om. Så nu fick jag en sådandär stund när jag igen ligger o funderar. Denna gång på relationer.. Suck tänker många, så om ni inte är intresserade, sluta läsa här!

Tänk på hur många relationer man har i ett liv, pojkvänrelationer som flickvänrelationer. Vad är det som gör att det inte håller, orkar man inte kämpa längre? Är vi så vana med att allt går att byta ut och ersättas i vårt samhälle idag? Så att vi tror man kan göra det samma med relationer, byta ut dem när det inte fungerar för stunden, eller blir tråkiga??

Jag har haft 2 seriösa relationer, vad nu sen en "serösa" relation är, och några där mitt emellan(?).. Jag kan erkänna jag inte vet vad jag vill ha när det kommer till relationer, men en sak vet jag, jag vill inte ha första bästa, eller det som "lämnar över". En gång fick jag kommentaren; "Men är du ännu singel? Jag fattar inte hur du ännu kan vara det!?" Men vadå, sen när blev det fel att vara singel? Ska man inte nöja sig med det bästa, istället för att ta första bästa för att inte behöva känna sig ensam? Kommentaren visade dock att personen i fråga inte kände mig, men ändå, sen när är det fel?

En del människor har åsikten att nu så länge vi är unga ska vi leva livet till 110%, och att hur ska vi veta vem vi ska vara tillsammans med om vi inte prövar oss fram, testar olika personer hela tiden. Jag har delvis samma åsikt, visst lev livet, men när det kommer till relationer vill jag inte det skall sluta så jag till sist står där, på en krog och tänker: "han har jag varit med, o han, o han o han.." Vill hellre folk ser mig istället som en som är "svår att få". En av mina närmaste vänner tänker helt tvärtom gällande saken, men jag accepterar hennes sätt att tänka o leva, och hon mitt! En annan sak jag märkt med mig själv när det kommer till relationer, är att det jag inte kan få vill jag ha ännu mer, men sen när jag har "det" får jag kalla fötter och backar ur. Kanske det är för det tidigare inte varit rätt person, vem vet? Men man vet aldrig före man prövat? Därför har jag lite tudelad åsikt gällande saken.

Jag lärde mig förra sommaren var att alla här "hemma" tycks ha så brottom in i relationer, som om de som inte har ett förhållande borde skämmas och skaffa sig en KK för att fylla ut det ”tomrummet”. Men när jag var i England och träffade människor från andra kulturer och länder märkte jag att det var ovanligt att ha ett ordentligt förhållade under 18 år, det var först nu som 17-18 åring man började kanske prova på seriösa förhållanden, inte som vi här.. åk 7 säger vi att vi "älskar" pojkvännen/flickvännen, och sen 1-3 mån e det någon annan man yttrar orden till! Fast i och för sig, hur seriösa är de förhållandena om man byter så ofta, men ni förstår min point?

Jag har aldrig sagt jag älskar någon, för det har jag inte ännu (kompisar skilt).. De orden är allt för laddade för att komma ur min mun i första taget! Men här igen så ser människor olika på detta, för en del är det bara ord, för andra (som mig) betyder oerhört mycket!

Ta inte detta inlägg som om jag inte skulle vara lyckligt, eller olyckligt kär! Nej, absolut inte! Jag började bara tänka på det när jag inte kunde sova.. Men nu har jag ju klottrat ner detta, så ni som läste igenom det håller antingen med eller inte skrattar åt det.. Men såhär tänker jag! :)

 Den här är e så bra feel good låt, spec. om man är arg!! :) Just nu lyssnar jag på den bara för den e bra, inte pga. av att texten passar in för min situation, snarare tvärt om! :)





Nu ska jag ta och gå o sova, ska upp och jobba i morn!
Nighty night!

Kommentarer
Postat av: janina

Jättebra text! Jag e ungefär i samma situation som dej, hahah, de e en av mina goda pojkkompisar som tror att jag tycker om flickor för att "jag aldrig har nån", haha :D Men håller med om detdär singel, att inte ta första bästa, att ha vänner som tänker tvärtom, och att man alltid vill ha vad man inte kan få. Jag e också sån som backar ur om man sedan får ändå och det på något sätt blir .. för mycket typ. Hihi, hela din text är jättebra! =) Skriv mer om tankar om saker & ting, jättekul att läsa!

2009-06-14 @ 15:19:00
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: Annu

Skoj att du tycker det Jae, jag har ju mina filosofiska stunder jag me, haha! :) Tycker bara det är så hemskt att det ska bli något dåligt om man är singel, fattar inte det?!

Jonå kommentaren jag fick är nog snart över 1 år sedan, så den är ju inte aktuell på det sättet, men ändå, kommer ihåg den ännu! :P

2009-06-14 @ 15:42:25
URL: http://theannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0