2011-01-28 @ 13:11:06
Vad använder du för parfym? :)
Jag använder mest min älskade Flowerbomb som jag fått av Thomas.

Får du inte vara med i några shower o fotograferingar längre när det inte skrivs något om dem?? Eller har du slutat med sånt?
Ja vad ska jag svara där, klart jag tycker det varit skitkul när jag väl är med i shower och fotograferingar, men har lite tappat suget med dem, och dels för att jag varit mycke sjuk (hela 2010 för de som missat) och tyvärr blivit 1-2 klädstorlekar större. Så går det till även i Vasa. :)

Va e din klädstorlek o skostorlek??
Klädstorlek variera så otroligt, mellan 36-40/S-M beror på vad jag provar och var. Min fylliga rumpa  o breda höfter ställer oftast till det. ;D Skostorlek är alltid dock 39.

Var ser du dig själv om 5 år respektive 10 år? :)
Om 5 år studerar jag sista året/åren eller är klar från en utbildning jag trivts med och vet vad jag vill. Jag och Thomas har en hund och bor lite utanför stan.
Om 10 år är jag lyckligt gift med Thomas. Har ploppat ut en unge, bor i förorten och börjat fundera på hus/börjat bygga hus. Jag jobbar med något jag trivs med och lärt mig vad jag vill med livet. :)


Hur går det med jobbet? Trivs du, skulle du kunna tänka dig att studera inom den branschen? :)

Jag måste faktiskt säga jag trivs förvånansvärt bra. Jag tycker själv jag kommit bra in i rullorna, och personalen är ljuvlig! Om jag skulle kunna tänka mig jobba inom branchen? Jag har ju bara jobbat inom den i 3 veckor, så jag tror jag svarar på den fråga om någon månad när jag jobbat längre, jag har ännu den där överhurtigheter när jag är ny :)

Var tränar du? Du har börjat skriva så mycki om träning, har du något mål?

Jag tränar på LadySlim 2 ggr i veckan, SportsGym/LadyLine 1-2 ggr i veckan med Emma & Co., löpskolan i botniahallen 1 ggr i veckan och ridning 1 ggr i veckan i Vörå. MEN nu har jag ju skadat/överansträngt min vad, så idag kl. 16 får jag väl domen för hur min träning ska se ut nu kommande veckor, om jag helst får träna.

Vart är det ni ska resa? :)

Jag och Hanna ska resa till Canarie Öarna -> Playa del Inglés. Vi hittade en rätt billig Charterresa som vi inte kunde avstå från. Ni anar inte vad jag längtar till södern!!

Hur är det när ni fotar modellbilder, skriver ni då under något dokument att bilderna kan användas till olika reklamkampanjer eller? Tänkte bara för att jag såg din bild i senaste Vaasan Ikkuna i en Rax-annons. :)
Det är väldigt olika. RAX-bilden som exempel så fick vi betalt av fotografen för att vi ställde upp. Från Rax's sida var det meningen vi skulle få gratisbiljetter av, men de har man inte sett skymten av, haha men inget jag riktigt sörjer heller. :)
Artistica-bilden som de använde förra året var det inget kontrakt på, utan den bilden tävlade en av frisörerna  och jag med i en tävling. Så jag blev själv lika chockad över när jag såg att den användes som reklam i tidningar. :)

Var e du på löpskola? :)
I botniahallen. Den är för nybörjare, men tempot är rätt hårt tycker jag som verkligen är nybörjare på springning. Mika Lehtonen är tränare för gruppen.

Tips på låtar man kan träna till? ;)
Oj, jag är helt super dålig på låtnamn, sitter jämt nynnar på låtar o frågar andra vad den heter. ;) Men kom på ett Combatpass, de har huippu musik där, o samma på bodypump! :D

Beskriv dig själv med tre ord?
Känslosam, sprallig, social

Hur får du din ekonomi att gå ihop?
Ekonomin går ihop med att leva knapert. Jobbar ju bara 50% så inte är det någonstörre skillnad från då jag studerade inte hehe. :)

Om du skall unna dig själv något, vad blir det då? (tex. äta ute på fin resturang eller köpa ny tröja)
Oj, hmm.. Nå med tanke på att man lever knapert så kanske snygga kläder eftersom man inte kan shoppa hur som helst. Men en middag ute med Thomas skulle inte heller sitta fel. MEN om det handlar om större summor att få unna sig för så en södernrresa (som jag o Hanna ska på :) ) eller en weekend med Thomas på någon lyxig/romantisk resort. :)



Kommentarer
Postat av: anonym

Jag är själv studerande som nyligen flyttat hemifrån, så jag funderar över hur du kan ha råd att träna på både ladyslim och ladyline/wasa sportsclub? dessutom ska du på en resa och har katt.. Har du nåra knep för att få ekonomin att gå sådär bra ihop? :)

2011-01-28 @ 14:18:52
Postat av: Annu

SVAR:

Om jag börjar med GYM. Så först fick jag det som en uppmuntringspresent av min familj att börja på LadySlim, eftersom jag inte fått träna på så länge och jag hade svårt att svälja ståltheten när det kom till att börja från 0 med min kondition (har inte tränat på det sätt somd e tränar på på LS så hade inget att jämföra med). Sen att jag fortsatt så betalas från pengar som sparats länge. :) Sportsgym har jag pga ett erbjudande (30 euro för 1 månad) så har bara 2 veckor kvar på det.

KATT, Leo tar inte så mycket kostnader, var mest i början. Vaccinationer, kastrering, mat, kattsand, leksaker. hmm kanske utgifter i månaden på 15-20 euro??

RESAN jag ska på så kommer pengarna från de jag fick på studenten. Så man akn väl säga det är en försenad studentpresent. :)

Enda tipset jag kan ge är att räkna på cent, och fråga om hjälp när det kniper hemifrån. Jag får ofta matpåsar hemifrån, och eftersom pappa jagar behöver jag aldrig köpa kött. :)

2011-01-28 @ 17:28:27
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: Sofia

Var jobbar du?

2011-01-30 @ 17:58:39
Postat av: Annu

På ett åldringshem. :)

2011-01-30 @ 18:22:42
URL: http://theannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0