2011-04-25 @ 11:57:00
En första fylla jag tog slutade mindre bra! Det var mina första jeppisdagar o jag var 17 år, hade precis kommit hem från språkresa o drack way too much! Men förvånandsvärt nog så lärde jag mig ganska bra efter det  vad jag tålde och inte. :)

Tror inte jag är typisk finne när det kommer till alkohol, = super huvudet full varje gång jag är ute o festar.
Jag tror det beror på uppfostran jag fick om alkohol hemifrån. Mamma predikade väldigt bra med risker, mängd man tål, följder osv. inte på ett skrämmande sätt utan sakligt. För att vara min generation började jag "supa" väldigt sent, men jag stolt över det idag, o jag e stolt över att veta vad jag tål och inte. Vet inte när jag senast skulle ha varit dålig dagen efter p.g.a. alkohol, det är faktiskt inte alkoholen som gör det roligt, det är gänget man är ute med!

Tycker fler skulle borda ha haft en mamma som jag, då skulle inte så många unga åka in på rehab till malax eller roparnäs..



Fanns inga bilder på datorn från Jeppisdagarna, men det här e från mitt första Fagerö ngr veckor efter jeppisdagarna. Alla har varit unga o dumma, men fast jag var ung o dumm var det sällan det spårade ur för mig, fick oftare ta hand om kompisar som spydde eller föll omkull. Alla har vi våra roller i gängen ;) hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0