2010-10-11 @ 19:30:46
Jag är så jäkla hög på känslan! Har precis kommit hem från en terrängtur med Eila. Med oss denna gång hade vi Cessi o Marick. Alltså det var så underbart. Vi red in på en 5 hektar åker och bara öste fram i galopp, så underbar känsla, man kände sig så frii! Brunst-Eila stannade såklart några gånger i början av ritten men gick riktigt bra fram i slutet, tror hon satte sina hormonella besvär till sidan för att njuta av att få ösa fram i galopp!

Ni som inte rider kan inte föreställa er känslan av att flyga fram i galopp på en enorm åker och känna hästen under sig och vinden som susar i öronen, känslan är magisk!



Inte på en åker i videon, men tänk er i solnedgång på en 5 hektar åker med högt gräs, U-N-D-E-R-B-A-R-T!!

 





Varje gång jag pussade på Eila idag så kissade hon, så antar hon trodde jag var en karl? Haha




Eila (finnhäst) Marick (frieser)



Kommentarer
Postat av: Ny läsare

Minns när jag red förut, sååå himla kul! :) Ångrar stort att jag slutade. :(

2010-12-30 @ 09:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0