2009-05-28 @ 15:24:52
Det har varit så för mig i alla fall. Har varit en väldigt down-period för mig de senaste månaderna, jo jag vet det är inte många som vet om att jag haft det (förutom L o A), för jag vet det går bara upp efter man nått botten, denna vecka är ett exempel på detta, i alla fall när det kommer till erbjudande, idag fick jag igen ett, och detta tror jag att jag tänker ställa upp på! :)

Så om ni andra också har en down-period och tycker den aldrig tycks vända, tro mig, PANG bara så vänder den.. Denna vecka har verkligen varit en PANG vecka, för i söndags nådde jag botten men se så nu, PANG uppåt går det bara nu för mig!


Som vi säger i hästvärlden, "Faller man av hästen, är det bara att hoppa upp igen!" Jag tycker man kan ta detta uttryck också till nytta i "vanliga" världen, - "Kommer vi in i en down-period har vi inget annat val än att fortsätta som inget hänt" för fast man kan tycka det är skrämmande, eller om man blivit sårad att det är svårt att fortsätta, så blir det inte bättre av att gräva ner sig. Som ryttare blir man bara bättre när man fallit av många ggr, man lär sig av sina misstag, så nästa gång en häst vägrar på ett hinder (bomm på bilden, (jag föll inte av)) så vet vi att den kan göra det och hålls troligt kvar. Samma gör vi i "vanliga" världen, vi lär oss av våra down-perioder, så sist och slutligen kanske det inte är så hemskt och bedrövligt som vi vill låta det se ut och kännas..

Fast vad vet jag, det är bara mina funderingar. :)


Kommentarer
Postat av: Pia

Du har verkligen inte i så fall visat att du varit nere, känner mig som en dålig kompis nu!!



Men bra skrivet ändå!! :-)



kram



2009-05-28 @ 15:44:42
Postat av: Natta

Läng sedan vi ha prata nå nu .. inge vidare att va nere, men bra e de ju om de känns bättre nu .. :) ja känner å att d komr förändring nu .. fantastiskt! :) puss o kram

2009-05-28 @ 21:33:14
Postat av: Annu

Pia - Nej men gud, inte är det många som vetat om de.. Bara de man ser varje dag, de ser skillnad, annars försöker jag inte gräva ner mig i bekymren! :)



Natta - Jo allt för länge sen ju!! Men nu kommer sommaren och jag har alltid 3 dagar lediga i veckan då jag inte jobbar så DÅ!! Vi måste ju ringas o uppdatera varandra om liven!! :D

2009-05-28 @ 21:39:01
URL: http://theannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0