2011-03-25 @ 08:24:39
Tänkte börja dagen med att svara på en kommentar av någon som jag tror förstått mig helt fel, eller så skrev jag på missvisande sätt. :)

Anonym
Mjölksyran i benen kan bero på att du äter för lite. Om man tränar regelbundet bör man äta regelbundet och tillräckligt stora portioner så att kroppen årkar träna. Enligt det du skriver här på bloggen så gör du väldigt mycket t.ex. rider, gymmar och springer så du borde nog inte minska mängden mat på dina portioner. Om det inte är så att du äter väldigt mycket annars. Men det har jag lite svårt att tro. Kroppen behöver massor med mat även de dagar du inte rör på dig. I stället för att minska portionerna kan man mera fundera över vad man lägger på tallriken. Och varför fokusera på vikten, gått ner 1 kg i vikt...hmm?? Helt onödigt att fokucera så mycket på vikten, det tror jag inte du behöver.


Gällande maten så tror jag aldrig någon behövt oroa sig, jag äter nämligen som en häst och gjort det ända sedan jag var liten. Jag har stegvis minskat portionerna eftersom jag åt FÖR mycket då jag började träna igen i höstas, men kunde ju inte minska radikalt då för jag skulle ju gått hungrig då hela dagen ;)

Jo jag kanske emellanåt har mycket att träna i veckan, men varje vecka se inte ut så (löpning, gym x 2-4, och ridning 2-4), eftersom jag jobbar i olika skift o så faller några träningar bort varje vecka. Varför jag är "fokuserad" på min vikt är att jag vill gå ner till samma vikt jag hade före jag blev sjuk ,dvs. 63 kg. Jag gick upp 11 kg under det år jag inte kunde träna, eftersom jag åt lika mycket som då jag tränade och gjorde absolut inget eftersom jag ständigt var sjuk, så klart jag lade på mig kilon o muskler o kondition försvann.

Ursäkta om jag skrev missvisande som gjorde att det lät helt fel. :)



Kommentarer
Postat av: Ida

Det är ju just detdär jag pluggar och jag kan säga att mjölksyra INTE kommer för att du äter för lite. När det bildas energi skall man omvandla till exempel glukos till energi, och när syre inte är tillgängligt så måste glukoset (det som finns i kolhydrater) omvandlas till mjölksyra (laktat) för att metabolismen inte skall stanna. Så med andra ord handlar det om att dina celler inte får tillräckligt mycket syre och inte om att du inte skulle äta tillräckligt.

2011-03-25 @ 18:59:30
URL: http://finlandtillsverige.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0