2011-01-19 @ 20:05:43

Anonym
om Tänka sig..:
Hur söker man till modellskola? Kan man söka här i österbotten? Har länge velat ta typ photoshoots med make-up. Men hur hittar man sånt här om kring?

Tacksam för svar och jätte fin blogg har du :)

Svar: Hejsan! Det är nog många tjejers dröm att bli modell, men det finns inte allt för många seriösa "modellskolor" i Vasa (vet inte hur det är utanför Vasa).

Själv har jag gått i 2 olika manekängskolor. Första gick jag endast för att få bättre självförtroende, acceptera min längd och tycka om mig själv, vilket jag faktiskt började göra med tiden. Den skolan finns inte längre ..


Headern nr2 på hemsidan för modellskolan i Vasa. Jag var brunett o hade page på den tiden. ;)


Men för 4 år sedan gick jag en "snabbskolning" eller vad vi nu ska kalla det här i Vasa. Skolningen var på finska och var 1-3 kvällar i veckan. Där lärde vi oss om smink, hudvård, nagelvård, punktlighet och sådant. Vi fick delta i en Photoshoot var vi fick låna kläder från Vero Moda (fick dem inte efter shooten) och slutprovet var att vara med i en Fashion Show. Denna kurs/skola kostade kring 400 euro tror jag (minns inte alls exakta priset). Om du blir bra får du vara med i Shower. Det är nog efter den kursen jag fått vara med i Fashion showen i Rewell Center, Vero Moda, VILA, KARISMA, Häämessut osv. Fotografer har själva tagit kontakt om man visat framfötterna, så modelliga foton kan du få utan att gå i kurs. :)

Men vill du satsa på en modellkarriär ska du söka på google fast på skolor i Helsingfors. Det är nog amatörskolor här i Vasa tyvärr, så du måste klara dig själv ändå rätt långt fast du får ju såklart lite mera kött på benen om du går en sådan här kurs!

Bilden till höger är en bild vi tog på Photoshooten under kursens gång. Men inte känner jag att jag är någon modell eller kan så mycket fast jag gått kurserna, men skitkul är det med fotograferingar o shower. Man njuter av varje sekund!! :)


Hoppas du fick svar på din fråga! Roligt du gillar de du läser! :)

(skolans/kursens hemsida)
www.domanimodels.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0