2010-10-20 @ 11:53:46
För 4-5 år sedan hade jag stora problem med acne. Idag har jag inte det men jag har fortfarande lite falmmig hy, och någon enstaka jävel nu som då. Min utmaning har varit att hitta någon bra foundation som täcker, men inte täpper till och inte ser för fake ut. Jag har provat alla krämiga utan att hitta någon bra som ger jämnt resultat.

Förra sommaren provade jag en mineral foundation som heter I.D. Den var helt otroligt bra, men nu när man studerar har jag inte råd att lägga ut 55 euro på en foundation, även om den varit toppen!! Men så fick jag höra av min vän Henrika att hon hittat något bättre för 20 lappen på Iho hud. Så i måndags gick jag till Iho hud och frågade efter denna mineral foundation, och kom hem därifrån med en burk. Idag är första dagen jag använder den och är super nöjd med resultatet.

Så därför tänkte jag tipsa om denna, den heter EM - Elegant Minerals som är för känslig hy. En mellan stor burk kostar 25 euro och räcker 3-4 månader om man använder den dagligen. Det är 100% mineraler och bättre än I.D. enigt personalen på Iho hud, om det är sant återstår att se.. Hittills har jag varit mycket nöjd. Den var lätt att applicera och täcker super bra!

Ni kan läsa mera om denna på EM's hemsida (skit ful hemsida, men du får all info). www.elegantminerals.com

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Sen när du it e fatti studerande kan ja tipsa om Jane Iredale Amazing Base mineral foundation, runt 80 lappen men helt värt de :) menad fö problem hy. Själv har ja tonen "Amber" åre runt.

2010-10-20 @ 13:40:08
Postat av: joa

ja använder tikei minealsmink. skitbra å skit BILLIT!!

2010-10-20 @ 14:00:51
Postat av: joa

btw anledningen di på ihohud sa att hede e bättre än i.d e fö att e int innehåller Bismuth Oxychloride som kan va väldit irriterande fö huden. ja reagera på e iaf.. å tyvärr så innehåller jane iredale mineraler d å...

2010-10-20 @ 14:16:02
Postat av: Annu

Joa, vad kostar tikei ?? Inte hört talas om det förut, men jag är heller ingen expert på smink. Därför jag tänkte det kanske finns andra som mig där ute som vill ha tips på billigt mineral foundation :D

2010-10-20 @ 15:07:19
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: Anna

Om du annars är nöjd med id förutom prislappen så kan jag tipsa om att en burk kostar 23,50 på feelunique.com (när jag beställde senast var det kampanj o jag betalade strax under 20). Därifrån beställer jag alltid allt mitt smink o mina hårprodukter. Det tillkommer ingen extra frakt eller tull heller eftersom det är ett företag i Storbritannien.

2010-10-20 @ 20:42:54
Postat av: joa

tikei kostar 129kr fö 9gram. jävla billit :) (tikei.se)

di har allt jättebillit å massor me nyanser :) å du har möjlihet ti beställ prover fö att kuna va säker på att få rätt nyans:)

ingen dyr frakt heller :) å då man beställer nå därifrån så e di allti snälla å skickar me prover på ögonskuggor lr rouge



btw hu gick e me leo å kattmjölken?

2010-10-20 @ 21:53:08
Postat av: Sara

Jag har bara testa det i två dagar nu, men hittills e jag faktiskt JÄTTE nöjd :) hoppas att jag fortsätter vara de :)

2010-10-20 @ 22:23:47
URL: http://saralene.blogg.se/
Postat av: Annu

Joa - Jodå han började nog dricka kattmjölken, men bara lite åt gången. Men den är slut nu och jag kom inte på att köpa mera senast jag var och handlade. :)



Anna - jo jag har nog varit nöjd med I.D. men får se nu om jag är mera nöjd med E.M för jag tycker den täcker aningen bättre faktiskt :)



Sara - Jo jag ska applicera i morgon på morgonen redan och se hur länge den hålls på, hade bara någon timme idag :)

2010-10-21 @ 00:17:26
URL: http://theannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0