2010-10-04 @ 16:41:27
Jestas vad jag hostat idag, men får skylla mig själv när jag glömt att ta av min medicin.. Ni som inte har haft mononucleos/körtelfeber ska vara lyckliga, det är ett helvete med alla förkylningar när ni väl haft körtelfeber.

För 10 månader sedan var jag in på sjukhus för körtelfeber, efter det har jag aldrig blivit helt frisk, alla förkylningar har varit långvariga, och minsta förkylning har gjort mig super trött. Så nu har jag haft hosta i snart 2,5 veckor och lär väl hålla på till jul, då det avbyts med något annat fanskap..

Så ja, ni vill inte ha körtelfeber/mononucleos så att ni hamnar in på sjukhus som jag gjorde, för när ni väl slipper bort från sjukhuset kommer ni få en massa andra sjukdomar efter själva körtelfebern.





Jag ser piggare ut än jag var, försökte se piggare ut än jag var. Men att få beösk gjorde mycket <3 Fick smärtstillande i dropp + penicillin i dropp. Fick inte gå i trappor den första månaden och göra något fysiskt de första månaderna.. Det var INTE en rolig tid, var super trött hela tiden och studentskrivningarna var bara ett par veckor borta.


Kommentarer
Postat av: Emma

Själv hade jag inte alls några större problem då jag hade körtelfeber :) Det enda var att halsen svällde upp så att jag inte kunde äta och jag fick feber. Var borta från skolan ca. 1 vecka och sedan var jag back on track :D Och såhär i efterhand har jag inga andra problem än att halsmandlarna svullnar upp varje gång jag blir förkyld. Fast, det är ju alltid olika från person till person :)

2010-10-04 @ 20:41:33
Postat av: Sara

Jo usch jag har också haft det :( höll i hur länge som helst... tycker nästan ÄNNU (alltså typ 3 år efter) att jag alltid är jättelänge sjuk. Men det kan ju bero på annat också!! Å det gör det säkert :( eller så inbillar jag mig bara.

Men jo usch det va int nå roligt :(

2010-10-04 @ 21:46:25
URL: http://saralene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0