2010-11-18 @ 12:10:56

1 - Hur länge har du bloggat? Jag började bloggar några dagar efter att jag fyllt 18, men höll 1,5 månaders paus men tog upp bloggandet tillbaka. Tycker om att skriva, slänga upp bilder och sedan om ett år knna blicka tillbaka.

 

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Visste absolut ingenting, började blogga faktiskt pga av en kompis Jessica som pratade om bloggaren Kenza hela tiden, det var enda bloggaren jag hört namnet på innan jag började blogga.

 

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Hmm, tror nog det var Kenzas blogg jsut eftersom hon var enda bloggaren jag visste om.

 

 

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? MYCKET TEXT!! Men roligt att se tillbaka hur det var att precis fyllt 18 år o var 100% säker på att jag ville bli modell, haha.

 

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Kanske 5 varje dag i alla fall.

 

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Jag läser 2st fotobloggar, 2 vardagsbloggar.

 

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Oj, nå väl det är ganska lätt av de få bloggar jag läser http://www.kissies.se/. Jag menar jag är helt annan en de karaktär hon utspelar i bloggen :D

 

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Det tycker jag kanske Sara http://saralene.blogg.se/ är, men det är nog också för jag känner henne som person, och vi har alltid skoj o mycket samma funderingar!

 

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Jag tycker om att kika in på deras bloggar, men bara typ 2 som aktivt bloggar.

 

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Har inte frågat eller fått någon kommentar, men jag är ju nog mig själv så. :)

 

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? I början var det väldigt personligt, men efter att familj fått säga sitt säger jag kanske A men inte B när det är riktigt jobbigt. Jag har inget problem med att dela med mig av att jag har det jobbigt, medan andra kan tycka ingen annan har med det att göra. Men försöker ändå hålla det till en nivå så om en arbetsgivare skulle kika in skulle det inte vara i nackdel för mig. :)

 

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Detaljerat om vad jag tycker om en människa, sexliv, förhållanden med syskon föräldrar, riktigt djupa tankar, om jag är riktigt störd på en människa o sådant.

 

 

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Haha, helt ärligt med handen på hjärtat så bloggar jag bara för min egen skull, men som jag sagt är det roligt att andra tycker det är intressant o återvänder o läser mina inlägg. :)

 

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Nej! Jag menar fast jag slänger upp grimasbilder nu som då går jag inte o aar mig in real life inför människor jag inte känner. Jag är ingen moraltant annars farst jag ibland får infall att skriva om själförtroende bland långa tjejer osv. Men jag tror man kan lära känna en sida hos en människa som den inte alltid visar annrs förutom i bloggen.

 

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Ja en gång, men inte så att vi bestämt träff, men de va en som kom fram på krogen o sa hon läste min blogg o hon var super kiva tjej o vi festade ett tag tillsammans den kvällen.

 

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Om det handlar om att få bekräftelse, ex. lägga ut bilder som visar halva brösten, ja ni vet fjortisbeteende.

 

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Inte som sårat mig, men en gång fick jag nog en elak kommentar, men tog den inte den till mig (sry minns inte ens var den var det var så länge sedan). Jag menar får man anonyma elaka kommentarer är det ju bara synd om den avundsjuka människan som är så feg att den inte ens kan stå för det den skriver. Tycker jag i alla fall :)

 

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Inte än, men ett inlägg som jag skrev för över ett halv år sedan så tog en nära till mig tå sig o trodde att jag riktade det mot henne, så då tog jag bort det inlägget för det var ju aboslut inte riktat mot någon utan bara en fundering så där annars.

 

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Kanske just det att man inte vet vem som läser, men då igen tycker jag det är lite charmen och det som gör att man inte skriver vad som helst. Lite spännande det också att se en siffra på läsare o inte namn :P

 

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Det tror jag inte.


Kommentarer
Postat av: Emma

Varför tror du inte att du bloggar om 2 år?

Fin header :)

2010-11-18 @ 19:03:15
Postat av: Annu

Om jag bloggar då så tror jag att det är betydligt mindre o inte lika ofta. Jag menar då har jag gått ur skolan (hoppeligen) o srbetar.



Det är ju bara vad jag tror :)

2010-11-19 @ 08:04:58
URL: http://theannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0