2010-05-11 @ 17:18:07
Kom ganska precis hem från Seinäjoki var vår favorit veterinär har sin klinik. Han undersökte Ronja igen, eftersom hon börjat halta igen, trots att hon för 4 veckor sedan fick sin första kortisonspruta. Han sövde ner damen vår och började känna och röra på benet, och denna gång hittade han en stor knöl på insidan av hennes ben, så han röntgade och tog biopsi från knölen. Han sa det såg ut som en tumör, men vi måste vänta en vecka innan vi får der direkta svaret, och får veta hur vi skall gå vidare från det.

Jag blir så jävla ledsen, jag älskar så otroligt mycket Ronja. Hon fanns alltid vid min sida när jag gick egenom en jobbig tid för länge sedan och grät väldigt ofta. Hon vet hur hon ska göra för att få en att le när allt känns piss, och hon är världens underbaraste, fast hon fiser hemska bomber nu som då! Men Ronja har en sådan underbar personlighet att jag vill inte vara utan henne, vi har haft henne i 10 år, och jag vill hon ska fortsätta finnas här! Det gör så ont att tänka helst tanken på att vi kanske snart måste ge den sista sprutan, beroende på vad veterinärern rekommenderar självklart!


 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Lider med dig. Vet själv hur det känns då en hund är sjuk :( hemskt!

2010-05-11 @ 20:11:58
URL: http://annaforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0