2010-06-23 @ 10:58:01
Nu igen saknar jag Ronja något otroligt. Vi ska ju köpa en till hund, en labrador denna gång. Vi har en på gång, men den är lite krasslig så vi väntar att den ska bli frisk. Vanilla heter den och är en ljusgul labrador och en tjej.

Man har märkt att Elvis också saknar Ronja, och går och pipar nu som då. Det är jobbigast när jag vaknar på mornarna och ingen är hemma, för då brukar jag alltid kika nedanför sängen, och då har alltid Ronja legat där.

Tänkte ladda upp några bilder nu på henne som jag tog sista några timmar före hon tog sitt sista andetag..








Alla grät såklart när vi tog farväl av vår älskade familjemedlem, och som Ronja alltid gjort försökte hon trösta oss in i det sista. Hon visste nog det var hennes tid och försökte förklara det för oss genom sina pussar och närhet. Men det var lika jobbigt för det. Men nu springer hon där uppe i hundhimlen med sina kompisar Dali och Reo som inte heller längre finns här med oss.

Klokare hund än Ronja får man leta efter, hon överlistade oss många gånger och jag blir lika ledsen varje gång jag kommer hem och ingen skäller när jag är vi dörren, eller då jag skalar en mandarin och ingen kommer och dreglar bredvid mig, eller när ingen ylar när jag säger "sjung".. Det finns så mycker mer än jag trodde som påminner mig om Ronja och gör mig ledsen i vardagen..




Ingen kommer någonsin ta din plats i mitt hjärta Ronja!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0