2010-12-22 @ 16:06:31
Nu är jag hemma hos föräldrarna i Smedsby och har precis handlat mat med mamma. Ska hjälpa till att förbereda ngr rätter till julbordet. :) AAH, tänk det är i övermorgon julafton!! :D Hur härligt är inte det! Vi har helt grymma traditioner i vår familj som gjort att jag älskar julen, de är följande:

  • ca 09:00 sjunger vi upp vår älskade pappa som fyller år
  • ca 09:30 fixar barnen frukost till allihopa
  • ca 10:30 alla fixar sig fin och någon står och kokar tomtegröt
  • ca 11:30 äter vi tomtegröt. I gröten finns en mandel, den som får den öppnar första julklappen
  • ca 12:30 har vi satt oss i bilen och åker mot julkyrkan
  • ca 13:00 börjar julkyrkan
  • ca 13:50 hemma igen, kaffe, jultårtor, pepparkakor förbereds
  • ca 13:15 dricker kaffe, äter jultårtor osv.
  • ca 14:30 börjar vi äta första serveringen av julbordet och äter alla serveringar i flera timmar
  • ca 16:00 Kalle Ankas jul
  • ca 17:30 äter fortfarande av julmaten
  • ca 19:30 julklapputdelning. Den som köpt julklappen läser upp sitt rimm, o  den klappen är åt gissar innehållet
  • ca 21:00 mamma och pappa går ut med hundarna
  • ca 22:00 börjar vi spela något spel som någon fått till julklapp
  • ca 01:00 går vi alla och sover.

MEN jag är super ledsen i år, för det blir ingen julkyrka p.g.a. att de renoverar kyrkan, buhuuu!! Enda gången jag går frivilligt till kyrkan o så ska de ha någon jäkla renovering!! WHY!!! Där får man alltid sådan mysig julfeelis!! :(


Jag och syster Annika förra julen

 

 


Kommentarer
Postat av: maria

ååh vad mysiga traditioner ni har! hoppas hela stora familjen får en riktigt skön jul!

2010-12-22 @ 16:37:59
URL: http://onedayinthelifeofjewel.blogspot.com
Postat av: Tom

Att titta på Kalle Ankas jul kl 16 är onekligen originellt eftersom den sänds kl 15 på TV.

2010-12-29 @ 19:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0