2010-08-28 @ 13:07:31
Nu har jag gjort lite föreningsgrejer igen. Och tänker passa på att göra REKLAM här i bloggen till er HÄSTINTRESSERADE om Vörks ridlektioner.

Vörk är ett litet stall var det finns 5 ridskole hästar och 3 privathästar. Lektionerna anser jag vara billiga (när man jämför med de flesta andra stall) 17 euro om man är medlem (20 euro om man inte är medlem) för 1 timmes intensiv ridlektion. Man får ta egen häst med på lektionerna och då blir lektionspriset billigare. Det finns både manege och ute ridplan så det hålls oavsett väder ridlektioner.

Stämningen i stallet är vädligt familjär och jag trivs som fisken i vattnet. Prövat på många stall här i Vasa men inte trivts i något så bra som Vörå. Vill ni kika på mera bilder, och få mera info om stallet så kan ni kolla hemsidan http://medlem.spray.se/Vork_ridklubb/.

Det bästa med Vörå är att det är litet och stämningen är familjär, stallet ligger på ett väldigt lugnt ställe bort från störande trafik, och man slipper känslan av att vara sämre ryttare bara för att man inte har egen häst, som jag  fått av 70% av stallen i Vasa. :)

Om ni undrar något är det bara att fråga, svarar gärna och berättar mer. Tänkte skriva kort, men då jag tycker så om stället så gick det tydligen inte så bra ;)



Avståndet är inget problem (om man bor i Vasa), har ridit i Vörå nu i nästan 4 år i sträck. Man kan samåka, finns många från stan som rider där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0