2009-11-11 @ 11:46:50
Godmorgon alla fina människor där ute! Jag läste just precis en notis att en kryppskytt i USA som avrättades igår.

Tycker ni att avrättningar är OK? Jag tycker det är hemskt, jag menar om det är meningen man ska göra rättvisa, sätt då mördaren o de andra bakom lås för resten av deras liv o plåga dem på det sätet, tar man deras liv plågas de ju inte!

Dessutom skulle jag vara rädd att människor skulle bli lätt dömda för fel saker om avrtättningar vore vanligare. Människor bilr dömda utan att begått brotten, världen är så sjuk som vi lever i nu..

Men nu ska jag gå på biologilektion, sen fyller min söta syster Annika år idag! Grattis söta rara du!!! :) Kom ihåg att göra den super nami tårta ikväll nu då!! :)

XoXo

A nnu



Jag o söt syster på Ollis i fredas, vi hade super roligt!!


Kommentarer
Postat av: Anon

En krypskytt har ju troligtvis blivit utbildad att döda någonstans.. Om han däremot utövar sitt kunnande bland civila så har de ju verkligen gått fel någonstans. Eftersom USA dömer ut orimligt höga fängelsestraff (t.ex. 150 år) är de oftast lättare att helt enkelt avrätta dem, vilket också kan fungera som 'avskräckande-exempel' åt andra som kanske går i samma tankar..(Speciellt iom privatarméerna i USA finns det en hel del människor som har för mycket kunnande inom området att ta livet av mänskor.) Med helt enkelt lättare att avrätta dem menar jag att om han/hon skall placeras i fängelse blir han än ännu större börda för staten än han redan varit genom att ha spridit skräck i samhället.

Dock bord de ju finnas en hel del bevis före ett dödsstraff träder i kraft :>

2009-11-11 @ 17:08:29
Postat av: Annu

Du har en bra point, men jag personligen tror inte på dödstraff, alla kan inte ändra på sig, jag vet! Men jag önskar det, och tycker att döda människa, som människa, är i princip samma sak.. => FEL!!

2009-11-11 @ 17:21:06
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: Anon

I dagens samhälle så fungerar ju staten som en förmyndare i många olika områden redan, så att se dödsstraff som mord är att gå lite långt. Jag tycker ändå man borde skilja dem två isär från varandra. Min syn på saken är helt enkelt att en mänska som, i dethär fallet, tagit livet av 13 (om det är samma artikel vi tänker på och om jag kommer ihåg rätt) mänskor har förbrukat 'sin rätt att leva' och det är försent att ändra på sig då...

2009-11-11 @ 22:25:08
Postat av: Annu

Så klart jag tycker det är helt fel att döda en människa, det har jag alltid tyckt och hatar över allt på jorden krig! Jag är inte insatt i artikeln och minns ärligt talat inga fakta från den, men den fick mig att tänka på dödsstraff överlag. Och jag anser ändå inte dödsstraff är något att prioritera som första lösning, eller andra, eller tredje.. Det är min åsikt!

2009-11-12 @ 22:24:24
URL: http://theannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0