2009-11-07 @ 17:52:16
Igår hade vi möhippa till min älskade syster. Det var super kul, o tjejerna som var med på möhippan va super härliga och jag hade så roligt! Fast roligast hade vi nog på lustpartyt på kvällen, och sen när systrarna Åkers skulle gå hem till Annika, gud va vi skrattade!

Idag har då igen varit en mera dyster dag. Idag hade vår älskade Emilia Kuula sin begravning. Kan lätt säga det är den finaste begravning jag varit på, allt gick så fint till. Gymnasiekören sjöng en så fin låt, och alla möjliga människor som hade haft något att göra med Emilia, kom fram med så fina blommor som fick pryda den vita fina kistan var en ännu finare Emilia låg inne i. Men de flesta som kände Emilia brast nog ut i gråt när det spelades Let it be - the Beatles, för hon tyckte massor om the beatles.

Minnesstunden var tung, fast ändå skön att delta i. Prästen Gunnar Särs höll så fint tal, för att inte tala om Andrea Hatanmaa som sjöng med sin otroligt vackra stämma, bl.a. Imagine - John Lennon När ordet var fritt frågade jag Linn om hon ville komma upp med mig och säga några minnen högt för alla som vi hade fått av tiden med Emilia, vi hade nämligen inte planerat att hålla tal, men det kändes så fel att sitta där o inte säga något om denna fina människa. Så jag och Linn gick upp, och senare kom också Emilia S med och vi berättade om hur vi upplevt Emilia, och vi fick skratta åt våra minnen med henne och dela de skratten med resten som också skrattade åt våra berättelser..

När jag kom hem överförde jag bara snabbt bilderna och förde kameran tillbaka till Kajsa (TACK, för att jag fick låna den!), och sen kom Thomas hit och vi åt o talade lite, sen måste han åka iväg igen. Har just talat med Ansu  i telefon och tycker de känns så skönt att ha vänner som bryr sig hur man har det = ni är guld..

Nu ska jag börja gå från datorn o rycka upp mig o gå o umgås med Ina o de andra, sen blir de bastu ikväll! Ha en bra lördagskväll allihopa!

XoXo
Annu


Till minne av Emilia Kuula!

 

 

Vila i frid älskade Emilia !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0