2009-11-30 @ 19:09:19
Ikväll från sveriges 4an kommer Fadderalan. Jag brukar tycka om att se på sådana galor, de får en att tänka efter hur jäkla bra men igentligen har det!

Jag menar tänk hur bra vi haft det. Om jag er på miin egen barndom,hur trygg den varit. För det första har jag fått bo i finland och inte behövt uppleva krig eller orligheter, haft det ekonomiskt bra, haft båda föräldrana närvarande under hela barndomen. Fått gå hos dagmamma, dagis och i skola utan några "men". Jag har fått mat på bordet varje dag, och fått ha en hobby som föräldrarna sponsorerar.

Medan ett barn Afrika, vaknar upp varje dag med rädsla om vad som kommer att ske, kommer de överlev dagen, bli våldtagna, rånade.. eller tvingas gifta sig med någon äkclig gubbe, bara för att trygga föräldranas framtid och deras egen, eller ingendera, bara tvingas. Att tvingas bära gevär som 7 åring, och leve i ständig oro och rädsla, det kan vi inte ens tänka oss hur det skulle vara.

Hur rättvist är nu det där? Därför är jag fortfarande glad över att jag gav ett litet bidrag till UNICEF förra veckan, och då jag får ett jobb skall jag lätt skaffa fadderbarn. Det behövs så lite pengar från oss i i-länderna för att göra skillnad!!

Hoppas ni också väljer att göra förändring för dessa barn!




XoXo
Annu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0