2009-03-04 @ 21:52:24
Idag har det faktiskt inte hänt något  speciellt. Skola från 09:45-15:30. Skrev Psycka prov som inte gick sådär super bra, hade läst in mig på något helt annat än vad frågorna ville man skule svara på!

Nåjaa sen hade vi info om en exkursion till förintelselägren och konsentrationslägren. Jag är så intresserad av den historien så jag har tjatat om denna resa sedan jag fick veta om den i högstadiet, så ha fått lov att fara på den, vilket jag är evigt tacksam över, för den kostar ändå 600-800 euro!! Men som tur tycker mina älskade föräldrar det bara är viktigt och har inställningen att vi är skylldiga att få lära oss om det, eftersom det var något fruktansvärt som skedde! Sen så älskar jag att resa så det gör ju inte saken sämre att man får se olika delar av Polen o Tysklan (Berlin), för dit har jag aldrig varit. Ska lämna in blanketten i morn om att jag anmäler mig till exkursionen.. :) Hoppas fler tar denna chans!!

Sen fick jag veta idag att vi ska öva till Fashion showen på söndag, så kom ihåg att komma o titta sedan i April! Det ska bli skoj, hoppas Karisma också blir av..

Sen vet jag inte om ngt annat speciellt har hänt, bara att jag blev lite ledsen idag eftersom en del människor inte klarar av att vara glada för andras skull, men det är väl smällen man får ta om man råkar berätta för fel person.. eller hur? Jag hade förr som "motto" jag behandlar andra efter hur de behandlar mig, men sedan sade min älskade o kloke far att det är fel att tänka så, man blir inte lycklig av att agera si o så. Så han sade sina åsikter och förklarade många saker, saker ajg inte riktigt förstått innebörden av tidigare (min pappa e allt klok ska ni veta o världens snällaste), så nu är mitt "motto" jag behandlar människor efter hur jag vill de ska behandla mig!  Så det försöker jag följa..

Jag lämnade in min sista sommarjobbs ansökan idag, hoppas jag får jobb någonstans i sommar! Kan hända jag skall söka till något café ännu, men vet inte om jag orkar.. Men ett läger ville ha mig som lägerledare, men där får man inte betalt utan det är för "välgörenhet" eller något sådant, så jag sade jag meddelar då jag vet om jag fått något av dessa jobb.. Men kul att de gillade mig, stärker ju alltid ens ego om man är omtyckt då man verkligen försöker.

Jag måste bara säga det ännu innan jag sätter punkt. Jag gillar verkligen folk som kör sitt eget race. Människor som verkligen inte bryr sig vad andra tycker (avskyr dock såna som säger de inte bryr sig vad folk tycker o tänker o gör det DE vill,  men sitter ändå fast som en igel på folk o apar efter)! Jag försöker köra mitt eget race, men ibland blir det inte riktigt som jag tänkt! ;) haha

Det blev lite flummig text idag, men har så blandade känslor ikväll (glädje, besvikelse, trötthet, saknad, längtan, förundran, stålthet m.fl.) så jag kan inget åt att texten blev som den blev. ;D


Puss o kram på er!

P.S

Jag tror det bultar lite extra i mig som bäst, hihi

D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0