2009-03-26 @ 20:53:04
Alltå jag vet jag bara skrev för ngn timme sen, men läste just en 15-årig tjejs blogg, jag blev helt chockad. Tjejen i fråga var en super söt tjej, hon var lång och smal, hade världens finaste ögon och ett vacker lockigt hår. Men hon skrev om hur hon får ett lugn i kroppen när kniven skär in i hennes armled och hur blodet rinner. Hon skrev hur ful hon var och ville hugga av benen på sig för att bli kortare som de andra "snygga" tjejerna i skolan. Hon höll på o hacka på sig själv ,o allt var fel! Hon skrev hur hon hade för breda höfter, för små bröst, ful näsa, för lång, hemska ben o armar.. ALLT var fel på henne, och hon var arg på sina föräldrar för det givit henne liv.. Så där höll hon på i sina inlägg..

Alltså jag blir så ledsen när jag läser sådant där, jag menar ALLA är fina på sina sätt. Mår man inte bra så hjälper inte rakblad, saxar o knivar. Jag gillade inte heller förr att vara lång, men nu älskar jag det. Älskar att gå i klackskor  trots mina 175 cm, men nu står jag stolt på den höjden. Tänk att få långa fina ben i ett par snygga klackskor och se stilig ut. Folk ha frågar "Alltså hur lång är du!" en fråga som förr gjorde mig ännu mer obekväm med min längd, men nu säger jag stolt 175 cm! Jag har sett det finns många fördelar med att vara lång, något jag inte förstod tidigare!

Alla har vi saker som man inte gillar på sin kropp, men varför trycka ner sig själv och bara fokusera på de "brister" man har. Istället kan man ju se på vad man gillar på sin kropp o tänka "Fan va snygg ja é!" När jag kollade idag andra omgången av Sex and the City - the shoebox pratade Carrie, Miranda, Charlotte o Samantha om vad de inte gillade på sin kropp, men när inte Samantha nämnde något hon ogillade på sin kropp blev de andra helt förvånade. Jag tycker man borde våga säga att man gillar sig själv, eller att det går bra för en. Ex. ingen vågar ju erkänna man pluggat bra inför ett prov, eller om det gått bra i ett test, alla säger efter att de skrivit ett prov "Det gick så jävla dåligt!" ändå får de en fullpoängare, sådant stör jag mig på!!  Varför får man inte säga högt att det går bra för en, eller att man tycker man ser bra ut, utan att folk tycker man är tror för mycket om sig själv?!

Jag tycker fler borde kunna säga högt vad de gillar om sig själv.. Så jag tänker börja med detta och hoppas fler hakar på och vågar säga det högt! "Jag Anna-Karin är nöjd med mitt utseende, och klassar mig själv som en fin tjej! Jag är nöjd med hur jag ser ut och tycker speciellt om mitt leende, min rumpa o mina bröst! Jag är den jag är och jag duger!!" Varför fokuserar vi aldrig på dessa saker?

Blev bara så ledsen när jag läste hennes blogg, hoppas ni andra som har fått för er att ni är fula eller inte  duger tänker om, jag har inte mött en enda människa som ajg tänk "Hyi jävlar vilket missfoster!". Vi behöver inte vara självupptagna  bimbon bara för att vi sträcker på oss, och tar för oss och är nöjda med oss själva!

Hoppas andra håller med mig, och de som tänkt de inte duger tänker om! Du duger  precis som du är!

Kommentarer
Postat av: Dennis!

Jaa exakt! Har aldirg förstått varför man bara ska gnälla över sina såkallade brister! Man måste ju se det positiva med sig själv! Mycket bra! :D

2009-03-26 @ 21:12:19
Postat av: Annu

Precis!

Tack Dennis för att du håller med! Kanske människor (för det är ju inte bara tjejer som tycker så här) inser hur fina de är! :)

2009-03-26 @ 21:28:55
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: janie

megabra inlägg! :D

(fast ja sku ju nog å vila va sådär ursnyggt lång! :D)

2009-03-26 @ 21:46:24
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: Annu

Jae, jag menade inte med inlägget att man inte är vacker o så bara för att man inte är lång. Tog längden som exempel då jag själv är lång, och det finns så många långa tjejer som skäms över det och trycker ihop sig, istället för att sträcka på sig o visa hur fina de är!



Du är så fin precis som du är! Så du behöver inte tänka på ngt! :) puss

2009-03-26 @ 21:51:38
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: Mani

Ja e också nöjd me min roooomppaaaa! :)

2009-03-26 @ 22:35:51
Postat av: Annu

haha de e bra Mani! roooomppaaaa ska vara fina o pra!

2009-03-26 @ 22:38:02
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: Jenni

Bra skrivet!

2009-03-27 @ 06:26:59
URL: http://jennimaatta.blogg.se/
Postat av: Annu

Tack Jenni! :)

2009-03-27 @ 08:54:28
URL: http://theannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0