2009-06-05 @ 15:32:43
Jenny jag svarar här istället, så kanske får andra också veta. :) Jag är medlem i Vörånejdens Ridklubb r.f. (VÖRK) där trivs jag bäst. Stallet är inte värst stort utan rymmer 12 hästar max, men då är 3 av boxarna ponny boxar. Människorna är helt underbara där i stallet, sådana jag far ut och festar med eftersom  alla e lika galna och inte bara har hästar i huvudet haha.. Stämningen är 10+, jag har ännu inte hittat ett stall med bättre stämning fatiskt, och jag har varvat alla stall snart tkr jag! Där red jag tidigare ridlektioner också, men rider nu bara då jag har extra tid eller någon ridskolehäst behöver "ridas igenom".. Orsaken till detta är att jag rider också i Singsby vid Pohjanlaukka, där började jag rida för att höra finska. För ca 8 månader sen red jag både lektion i Vörk och Pohjanlaukka, men när skolan tog mera tid måste en ridlektion bort och Pohjanlaukka fick stanna så jag skulle få höra finskan, och jag kan rida när som helst nästan vid Vörk (det kan jag inte vid Pohjanlaukka).. Men dessa 2 ställen tycker jag är de bästa, och jag rekommenderar! Vörå med sin stämning, billiga lektioner, bra manege och ridplan + great terräng och snälla knasiga hästar, och Pohjnaluakka med sina helt sjukt bra och givande ridlektioner och finska språkbadet (ridläraren kan ingen svenska).

Men jag tänkte inte skriva ett till "hästinlägg", men tänkte svara här i alla fall! Idag hade vi poliserna som föreläste om hur vi skall agera om det kommer hotfulla personer och säkerhet överlag! Men den ena polisen var så jäkla HET!! Jag förstår inte det där med män i uniform, och med "högre status" de blir så snygga o heta.. Jag och Sara skrattade lite till oss själva när vi båda såg efter honom när han gick och betraktade honom från topp till tå bakifrån.. haha

Men nu ringde Lena så jag skriver mer om det i kväll, för nu blev det bråttom, heh! Jag är inte så bra att hålla tider (a)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för ett till bra inlägg! Vad är priserna vid Pohjanlaukka o Vörk för en timme? Jag tycker de börjar bli så fasligt dyrt att rida nuförtiden :) Nu är jag nog riktigt sugen på att börja! Hur är det med sommaröppet vid de två ställena? Har de stängt för läger? Ursäkta nu för att jag terroriserar dig med frågor. :)

2009-06-05 @ 17:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0