2009-07-06 @ 17:48:14
Läste just precis en artikel om hur en man lärde ett par kvinnor i sthlm att gå i klackskor. Det är bra mycket svårare än man skulle tro. Första gången jag gick i klackskor var till min första show, före det hade jag aldrig helst vågat ha klackskor på, för jag har ju inbyggd klack, haha! Jag var skit nervös över hur det skulle gå, ifall jag skulle se ut som bambi på hal is, men då va de en som sa till mig ngn timme strax före showen "tänk att du sparkar fotboll, för då sträcker du på benen", sen demonstrerade hon hur jag skulle gå och jag övade fram tills själva showen..

Så efter showen köpte jag sk. tantklackar, ni vet de där riktigt låga, 2-4 cm klackar? Hade sådana några år, för jag vågade helt enkelt inte köpa ännu högre då jag inte kände mig bekväm med längen då ännu heller (det var bättre men inte så jag skulle kunna springa på stan med sky höga klackar).. Orsaken va att jag fick ständigt kommentarer om min längd att jag var lång, folk t.o.m fick det att låta som att vara lång vore ngt dåligt. Nu säger jag som Edith (jo de e hon som gett mig skinn på näsan, o bla bla) "TACK! :)" när något kommenterar ajg är lång..

Så nu det senaste åren när jag tänker "damn jag gillar att vara lång!" när det kommer till min längd,så har jag inhandlat klacksor efter klacksor.. Visst de finns gånger jag väljer att inte ha på dem, men de e av praktiska skäl.. ex jag orkar inte böja mig ner och fråga vad mina kortare kompisar sagt runt omkring mig, haha! Så skolan är ex ett sådant tillfälle..


Här är ngr jag checkat in på nätet, vet inte vilka jag ska beställa? Kanske allihopa?


Men det är inte lätt alltid att gå i klackskor. Jag minns en show jag var med i, där hade jag skyhöga klackar och 1 nr för liten, så då jag skulle stoppa in foten fick jag dra i mina tår genom öppningen vid tårna för att få i foten, och att gå med vikta tår (de man inte kom åt genom öppningen fram på skon förblev vikta tår..) var INTE lätt eller kul.

Sen finns det ju inget värre än att se på de som inte kan gå i klackskor. Då undrar man nog om de borde ha köpt skor som är för deras fördel istället? Eller bara helt enkelt öva, för det finns inte så mycket annat att göra, om man inte kan gå i klackskor. Just till den där första showen jag var med i, då åkte jag och mamma ut till en bekants butik och fick rota i källaren och hittade ett par klackskor som säkert varit ur mode 5 år(?) MEN de hade hög klack och vi fick ta med dem hem gratis, så varje dag innan showen övade att gå i vardagsrummet (haha jag t.o.m filmade, borde ha kvar filmen så kan jag ladda upp så ni får skratta lite).. Men att klacken på skorna vi införskaffat var liten i jämförelse med de jag hade i showen visste jag ju inte då. Så därför brukar jag säga att första gången jag gick i klackskor var i själva mode showen..

MEN jag tycker fast jag just sa det ser hemskt ut när folk som inte kan gå i klackskor går i klackskor,  ska ändå fortsätta att gå i klack, o att flera LÅNGA ska börja använda klackskor. För vi har nu år 2009, det är inte så farligt att vara längre än pojkvännen.. Min syrra är längre än sin pojkvän UTAN klackskor och de ska gifta sig, så fler borde följa exemplet och ta sig ur denna löjliga oskrivna regel att pojkar ska vara längre.. I alla fall antar jag att det är där skon klämmer när långa inte sätter på sig klackskor? Man ska våga sträcka på sig trots att man har klackskor, jag blir över 184 när jag har klackskor på mig, men jag sträcker ändå på mig ändå.. Sitter med klackskor nu också, och bara 1 turist idag har varit längre än mig..

 VÅGA använda klackskor fast du har inbygd klack!! Inget är snyggare än långa solbrända ben i klackskor! :)

Kommentarer
Postat av: Marina

Håller med dej med mina 178 cm inbyggda klackar ;)

2009-07-06 @ 22:31:38
URL: http://marijna.blogspot.com
Postat av: Malin

Här e en till med 178 cm inbyggda klackar, som stolt spatserar runt med 10-12 cm klackar så fort tillfället ges. Vem orkar bry sig om att jag råkar bli några cm längre än pojkvännen?! De e snyggt att vara lång :)

2009-07-06 @ 22:38:53
Postat av: Annu

<b>Oh thank god de finns flera som är stolt med att vara lång!



Malin du ska studsa runt överallt med klackskor, så fint så fint med att vara lång.. E man singel e de ännu mera fördel, för då ser man ju alla killar först, haha



Nä men klackskor e så fina så tkr den oskriva regel ska strykas!! :)



kram på er</B>

2009-07-06 @ 23:00:37
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: Frida

jag är 181 utan klackskor.. så jag har inte riktigt vågat sätta på mig dom där snygga höga skorna ännu, men jag tränar för fullt och ska lyckas! kan nog bero på alla kommentarer om hur lång man är hela tiden.. suck

2010-03-15 @ 15:46:04
URL: http://slukarna.blogg.se/
Postat av: Jullleeeeee

jag är 177 cm lång och älskar klackskor, går och tittar på dom i affärerna och tänker att Åhhhh..jag måste ha, men har tyvärr inte vågat köpa några eftersom jag ständigt får kommentarer om min längd. Idag skärpte jag till mig och de första klackskorna är stolt inhandlade :) <3

2010-11-24 @ 22:00:08
URL: http://mylifeasjulli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0