2009-01-18 @ 22:55:58
Det värsta jag vet är när mina vänner är ledsna. Nu är det en sådan situation, och jag hatar det.. Spec. då jag varit i nästan samma situation o vet hur jobbigt det är! Är det inte så att vi själva sätter oss i dessa situationer? Att vi tänker för mycket eller inte alls, vi skapar drama bara för att få saker att hända runt oss?

Säg mig ngn som inte haft kärleksproblem? Vad orsakar problemen? Oftast är det otrohet, avundsjuka, olikheter, brister.. ja ni vet allt det där.. Men varför har vi så höga krav på vår partner? Varför ska han/hon vara så perfekt? Vi kan ju bara gå till vår vänkrets, det finns fel hos alla där, även oss själva. Självklart finns det människor som accepterar bristerna hos partnern, men jag förstår bara inte hur alla nya skilsmässor uppstår hela tiden, orkar ingen kämpa längre? Har vi människor tappat tron om den eviga kärleken, eller själva kärlekens existens?

Själv har jag båda föräldrarna under samma tak, de båda har sina brister men de kompletterar varandra ,precis som det ska va. Men det som fick mig att fundera på detta är att 1/3 av mina vänner har skilda föräldrar, eller så ska de själv separera. Har vi för bråttom in i förhållanden? Är vi helt enkelt rädda för att lämna ensam? Eller är det en status fråga, att ha ngn är mer status än att vara ensam? När jag ser på mig själv har jag aldrig haft behovet av att ha ngn pojkvän. Vist jag har nog haft pojkvänner, men det har tagit slut med de alla. Jag är väldigt självständig och vet vad jag vill ha, rätt komplicerad också så alla klarar inte av att hantera mig.

Bara en sådan liten grej som att man är ut och festar, på en vanlig ungdomsdans eller krog, folk far hem med okända för att få kärlek (=ömhet, sex) för den kvällen, eller så är det ngn som e och dansar och känner sig för stunden ensam/kåt och vips står okända/bekanta/vänner och hånglar med varandra (vilket leder i vissa fall vidare till att de far till ngn av dem o har lite rajtan tajtan).. Jag tycker det är sorgligt, vart tog det där fina flirtandet vägen, är det bara pang på nu mera som gäller? Jag säger inte jag själv inte gjort det nämna, det har jag men tycker det är skamligt gjort av mig. Kanske det bara är jag som tycker så här, men det få vara det då. För jag vill o hoppas ännu på det där riktiga, den där fina kärleken som man såg i filmer då man var liten. Kärleken som var mellan prins-charming o princess-beautiful, för deras kärlek var verkligen "jag går genom eld och vatten fö dig"..

Jag kanske håller på att bli sådan där romantiker alla äcklas av, men jag är så trött på att pojkar titta på mina bröst istället för i mina ögon när de prata med mig, eller nyper/smäller mig på baken istället för att presentera sig/skaka hand. Jag är ingen köttbit man bara kan roffa åt sig, nej mig får man inte sådär bara, för jag nöjer mig inte med ngt jag bara kan ha för stunden, nej jag vill ha det bästa, jag förtjänar det..

Det jag försöker säga med denna text är att jag vill vara optimistisk, jag vill tro på att folk inte är så slampiga som människor får sig att framstå, eller billiga kan också vara ett passande ord. För att knulla med en, och ha på gång med en annan som ens hjärta dunkar det där lilla extra för, tycker jag är de dummaste man kan låta sig gå igenom eller ngn annan.. så vill vi ha denna drama, eller är det bekräftelse vi söker? Eller är det bara att acceptera att detta är 2000-talet?

Nej nu har jag fått nog av sådant och hoppas jag inte är den enda.. Jag sitter inte ofta och funderar på sådana här saker, men NU kom det så mycket på 1 gång att jag börja fundera och måste få ut de.. Tack för er tid!

Puss o kram!



Kommentarer
Postat av: charlotta

Bra skrivet, tycker det är bra att unga tjejer som dig kan inse att man ska kämpa för kärlek.



Du har bra funderingar, och du är inte ensam om att tänka på det där sättet, ska gifta mig nu i sommar och tänker kämpa för det sedan, livet är som en berg och dal bana, ibland är e uppför och ibland nedför.



Kram från charlotta

2009-01-18 @ 23:09:08
Postat av: Josefin

Jätte bra skrivet, tänkt många gånger på samma sak själv. Ganska sorligt hur folk söker "kärlek" i dagens läge. Men bra tankar du har! :)

2009-01-19 @ 15:21:14
URL: http://fiinoliisa.blogspot.com/
Postat av: Annu

Tack ska ni ha!



Tycker det är som du säger Josefin, sorgligt hur folk söker kärlek i dagens samhälle.



Hoppas du får ett fint bröllop Charlotta :)

2009-01-19 @ 19:17:46
URL: http://theannu.blogg.se/
Postat av: Natalie

djupa tankar annu! får en att tänka till .. :) ja ringe dej ja ikvl , bara så du vet.. d e int nå skillna hur busy du e.. ja har saker att berätta! :)

2009-01-22 @ 12:14:21
Postat av: Annu

jo haha jag har mina stunder ;) Gör de bara, måste leta reda på min telefong då bara, tappat bort den inge (a) puss

2009-01-22 @ 17:54:16
URL: http://theannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0