2009-12-01 @ 18:57:13
Har just kommit hem från ridlektionen vid Pohjanlaukka. Det gick super bra, Ameno jobbade på så fint, och blev riktigt mjuk o fin att rida i slutet av lektionen. Jag hann tom. tänka att han kanske ändrats, eftersom han varit helt bockfri o sticka-ivägfri de senaste gångerna jag ridit honom, han har iof aldrig stuckit med mig,  eller dragit någon ordentlig bockserie som ajg hört han gjort med andra, men försökt börja med sådant fuffens har han. Haha, jaa,-a jag hann bara tänka så ifa, för när vi skulle ut ur manegen så fick han damp. Vet inte om det var för vi gick ut sist, eller berodde på den frusna marken som lät så "underligt" när de andra hästarna satte sitt steg utanför manegen, för han började skutta runt mig som en pomppaboll, samtidigt som hans hals kurades ihop som en frieser hingsts, haha. Han stod på både fram och bakben, så DÅ om någon gång kände jag mig lite. Fast det roliga var att han aldrig stack ifrån mig, eller hoppade på mig som jag blev rädd han skulle göra där ett tag, "se pysyi hanskassa", som vi brukar säga när vi rider. ;)

Det var med andra ord en SUPER KUL ridlektion!

Har annars blivit frågad om jag skulle vara intresserad av att köpa honom, och hon frågade upp idag om jag funderat på saken.. Skulle så otroligt gärna köpa lillskiten, om jag bara hade tid o pengar, men  har varken dera, men det tar emot att erkänna det till henne.. *suck* :(

Nä nu ska jag hoppa i duschen, packa väskan för att bege mig till Brändö.


Så kände jag mig typ.. bara jag gjorde det inte på kommando,
och Ameno skulle aldrig orka stegra sig sådär högt med sin ölmage, haha

 

 

XoXo

Annu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0